
Gondole, telecabine și bărci: Cum livrează DHL colete în locuri greu accesibile din întreaga lume
Compania de curierat DHL Group operează în peste 220 de țări și teritorii
Cinci soluții neconvenționale pentru expedieri în condiții speciale
Livrarea coletelor în diverse regiuni ale lumii necesită adesea soluții creative și personalizate. Fie că este vorba despre navigarea prin canalele înguste din Veneția, Italia, cu ajutorul gondolelor, urcarea pe cel mai înalt munte al Germaniei cu telecabina sau traversarea vastului Delta Nigerului cu barca – livrările în zone greu accesibile implică metode adaptate la specificul fiecărei locații.
Gondole în Veneția
Livrarea cu mașina sau bicicleta este aproape imposibilă în orașul istoric Veneția. În locul străzilor, orașul dispune de o rețea complexă de canale. DHL folosește această rețea pentru a livra coletele cu gondola. Aceste gondole, ceva mai late decât cele turistice, sunt parte integrantă a traficului pe Canale Grande. În afară de Veneția, DHL mai utilizează o gondolă de livrare doar într-un singur alt oraș din lume: pe canalele (Grachten) din Amsterdam.
Telecabină către cea mai înaltă locație poștală din Germania
DHL Group operează în cel mai înalt oficiu poștal din Germania – aflat pe Zugspitze, în Alpi, la o altitudine de aproximativ 2.600 de metri. Poștașul Andreas Oberauer livrează zilnic scrisori și colete într-una dintre cele mai izolate locații din țară. Indiferent dacă este soare sau viscol, el transportă corespondența către restaurantele și platforma de belvedere. „Priveliștea este de neegalat, chiar dacă uneori vremea este capricioasă”, spune Oberauer.
Bărci în regiunea fluviilor din Africa
Pentru expedierile din Lagos, Nigeria, DHL utilizează două bărci. Acestea operează zilnic între partea continentală a orașului și cartierul Victoria Island, aflat în sud. Traversarea pe apă durează aproximativ 18 minute – un timp semnificativ mai scurt decât traseul pe uscat, care poate ajunge la trei ore din cauza traficului intens și a infrastructurii rutiere dificile.
Pantofi speciali pentru zăpadă în Norvegia
Cu o lungime de aproximativ 50 cm și o lățime de 20 cm, pantofii pentru zăpadă folosiți de curierii DHL în regiunile cu ninsori abundente din Norvegia le permit acestora să ajungă la clienți în zonele greu accesibile. Aceste încălțări speciale sunt fixate cu benzi Velcro, iar suprafața lor mare și plată oferă stabilitate și împiedică afundarea în zăpadă.
Barcă solară DHL în Berlin
În Berlin, curierii DHL îndeplinesc și rolul de căpitani ai unei bărci solare care navighează pe râul Spree. „Clienții au fost amuzați când au văzut ca le livrez cu barca,” povestește căpitanul Dirk Braumann. „Toată lumea este prietenoasă și niciodată nu mi-a căzut vreun colet în apă!” Barca funcționează cu energie solară, ceea ce o face nu doar practică, ci și ecologică – un exemplu concret al angajamentului DHL pentru sustenabilitate și inovație.
Media Contact:
DHL Express România
Media Relations
Luana Dumitrescu
E-mail: luana.dumitrescu@dhl.com
DHL - Compania de logistică pentru întreaga lume
DHL este lider mondial în domeniul logisticii. Diviziile DHL oferă un portofoliu de servicii logistice de neegalat, de la livrarea de colete național și internațional, expedieri e-commerce și soluții de fulfillment, transport internațional expres, rutier, aerian și maritim, până la managementul lanțului industrial de aprovizionare. Cu o echipă de aproximativ 400.000 de angajați în peste 220 de țări și teritorii din întreaga lume, DHL conectează oamenii și afacerile într-un mod sigur și fiabil, asigurând fluxuri comerciale sustenabile la nivel global. DHL se poziționează în mod clar drept "Compania de logistică pentru întreaga lume" (The logistics company of the word), prin soluțiile specializate pe care le pune la dispoziție pentru piețele și industriile în creștere, cum ar fie cele de tehnologie, biotehnologie și sănătate, inginerie, producție și energie, mobilitate auto și retail.
DHL este parte a Deutsche Post DHL Group. Grupul a generat venituri de peste 84.2 de miliarde de euro în 2024.Bazându-se pe principii de afaceri sustenabile și angajament față de societate și mediu, Grupul aduce o contribuție pozitivă la nivel mondial. Grupul Deutsche Post DHL își propune să atingă ținta de zero emisii până în 2050.