Termeni și condiții DHL Express
Termeni și condiții DHL Express
("Termeni și condiții")
Când comandați serviciile DHL, dumneavoastră, în calitate de expeditor ("Expeditor"), în numele dumneavoastră, al destinatarului ("Destinatarul") și al tuturor celorlalte părți interesate de expediere, sunteți de acord să respectați acești Termeni.
"Expediere" înseamnă orice document sau colet care sunt expediate cu același document de transport și care pot fi transportate prin orice mijloc ales de DHL, inclusiv pe cale aeriană, rutieră sau în alt mod. Documentul de transport trebuie să includă orice identificator de expediere sau document generat de sistemele automate ale DHL sau ale Expeditorului, cum ar fi o etichetă, un cod de bare, un document de transport sau aviz de însoțire, precum și orice versiune electronică a acestora. Fiecare Livrare este supusă unei răspunderi limitate, în conformitate cu termenii și condițiile stabilite în prezentul document. În cazul în care expeditorul dorește să beneficieze de o protecție mai mare a livrării, atunci se poate solicita o asigurare la un cost suplimentar. (Pentru mai multe informații, consultați mai jos.) "DHL" înseamnă orice membru al rețelei DHL Express.
1. Procedura vamală.
În scopul prestării serviciilor sale, DHL poate realiza oricare dintre următoarele activități în numele expeditorului sau al destinatarului: (1) să completeze documente, să modifice coduri ale produselor sau serviciilor și să plătească orice datorii, taxe sau penalități cerute de legile și reglementările aplicabile (”Taxe vamale”); (2) să acționeze în calitate de agent de expediție al Expeditorului privind vama și controlul exportului și în calitate de Destinatar doar în scopul desemnării unui broker vamal pentru a efectua procedurile vamale și intrarea; și (3) să redirectioneze Expedierea către brokerul vamal al Destinatarului sau, la cerere, la o altă adresă dacă acest lucru este solicitat de o persoană despre care DHL consideră în mod rezonabil că este autorizată în acest scop.
Expeditorul sau destinatarul trebuie să furnizeze DHL orice autorizație suplimentară cerută de legislația aplicabilă pentru a autoriza expedierea transportului.
2. Transporturi nepermise.
Un transport este inacceptabil pentru transport dacă:
- conține arme de foc complete, muniții, explozibili, dispozitive explozive sau mostre ale acestora, arme cu aer comprimat, replici sau imitații de arme de foc; produse contrafăcute; numerar; articole din metale prețioase (orice metal prețios); animale vii, articole interzise sau rămășițe de origine animală, cum ar fi fildeșul; rămășițe umane sau cenușă; pietre prețioase sau semiprețioase în vrac; canabis sau derivați ai acestuia; sau bunuri ilicite, cum ar fi stupefiantele sau alte substanțe narcotice ilicite;
- Clasificat de către IATA (Asociația Internațională de Transport Aerian), OACI (Organizația Aviației Civile Internaționale) sau altă organizație corespunzătoare ca material periculos, mărfuri periculoase sau articole interzise sau restricționate (mărfuri periculoase) în conformitate cu ADR (Regulamentul european privind transportul rutier);
- conține alte articole pe care DHL nu le poate transporta în siguranță sau legal;
- adresa este incorectă sau nu este marcată corespunzător, sau ambalajul transportului este defect sau insuficient pentru a asigura un transport sigur în condiții normale de manipulare,
- expeditorul, destinatarul sau orice altă parte care are un interes direct sau indirect în expediere figurează ca parte interzisă sau restricționată în orice listă de sancțiuni aplicabilă.
3. Livrare și Nelivrabile.
Expedierile nu pot fi livrate în funcție de cutia poștală sau de codul poștal. Transporturile sunt livrate la adresa destinatarului desemnată de expeditor, dar nu neapărat destinatarului numit personal. Livrările specificate de regiune sunt livrate în regiunea respectivă.
DHL poate notifica destinatarul cu privire la o livrare iminentă sau ratată. Destinatarului i se pot oferi opțiuni alternative de livrare, cum ar fi livrarea în ziua următoare, livrarea fără semnătură, redirecționarea sau colectarea de la un punct de serviciu DHL.
În cazul în care Livrarea este inacceptabilă, așa cum este descrisă în Secțiunea 2; este subevaluată în scopuri vamale; Destinatarul nu poate fi identificat sau localizat în mod rezonabil; sau Destinatarul refuză livrarea sau refuză să plătească taxele sau alte taxe de expediere, DHL va depune eforturi rezonabile pentru a returna Livrarea expeditorului. Returnarea se face pe cheltuiala expeditorului. În cazul în care transportul nu poate fi returnat, acesta va fi retras din circulație, abandonat, eliminat sau vândut, fără a angaja răspunderea expeditorului sau a oricărei alte persoane. DHL își rezervă dreptul de a distruge Transportul în cazul în care legislația sau autoritățile de aplicare a legii nu permit DHL să returneze tot sau o parte a Transportului către Expeditor sau dacă Transportul este orice tip de marfă periculoasă.
4. Inspecție
DHL are dreptul, din motive de siguranță, securitate, vamale sau alte motive legale, să deschidă și să inspecteze Transportul fără notificare prealabilă.
5. Cheltuieli de expediere, taxe și comisioane
Taxele de expediere ale DHL sunt calculate pe baza greutății unitare reale sau volumetrice, în funcție de care dintre acestea este mai mare. Este posibil ca DHL să cântărească și să măsoare din nou transportul pentru a confirma acest calcul.
Este posibil ca taxele și alte taxe aplicabile, așa cum sunt indicate pe site-ul web al DHL din țara de destinație, să trebuiască să fie plătite de către destinatar înainte de livrarea transportului.
Aceasta include utilizarea creditului de taxe vamale DHL sau rambursarea taxelor plătite în numele destinatarului. Expeditorul va plăti sau va rambursa DHL pentru orice taxe și alte taxe pentru serviciile furnizate de DHL sau pentru costurile suportate de DHL în numele Expeditorului sau al Destinatarului, dacă acestea nu sunt plătite de către Destinatar.
6. Răspunderea DHL
6.1 Răspunderea DHL în ceea ce privește orice transport aerian (inclusiv orice transport rutier suplimentar sau opriri pe traseu) este limitată în conformitate cu Convenția de la Montreal sau Convenția de la Varșovia aplicabilă. În cazul în care acestea din urmă nu se aplică, se va aplica cea mai mică dintre (i) valoarea de piață în vigoare sau valoarea declarată; sau (ii) 22 DST pe kilogram (aproximativ 30 USD pe kilogram). Pragurile corespunzătoare se aplică, de asemenea, tuturor celorlalte moduri de transport, cu excepția cazului în care încărcătura este transportată exclusiv pe cale rutieră, caz în care se aplică pragurile de mai jos.
Pentru expedierile rutiere transfrontaliere, răspunderea DHL în temeiul Convenției privind contractul de transport internațional de mărfuri ("CMR") este limitată sau limitată la cea mai mică dintre (i) valoarea de piață predominantă sau valoarea declarată sau (ii) 8,33 DST pe kilogram (aproximativ 11 USD pe kilogram). Aceste limite se aplică, de asemenea, transportului rutier intern, cu excepția cazului în care legislația națională aplicabilă în domeniul transporturilor prevede o limită de răspundere obligatorie sau o limită de răspundere mai mică.
În cazul în care expeditorul consideră că limitele indicate mai sus sunt insuficiente, acesta trebuie să depună o declarație de valoare specială și să solicite asigurarea descrisă la punctul 8 sau să încheie o asigurare proprie.
Răspunderea DHL este strict limitată la limitele per kilogram stabilite în secțiunea 6 și numai în caz de pierdere sau daune directe. Despăgubirea pentru alte tipuri de pierderi sau daune (inclusiv, fără a se limita la, pierderi de profit, venituri, dobânzi, afaceri viitoare), indiferent dacă aceste pierderi sau daune sunt directe sau indirecte, este exclusă, chiar dacă DHL a fost informat cu privire la riscul unor astfel de pierderi sau daune.
6.2 DHL va depune toate eforturile rezonabile pentru a livra Transportul în conformitate cu programele de livrare normale ale DHL, dar aceste programe nu sunt obligatorii și nu fac parte din Contract. DHL nu va fi răspunzătoare pentru nicio pierdere sau daună cauzată de întârziere, dar în cazul anumitor Transporturi, Expeditorul poate avea dreptul de a solicita o compensație limitată pentru întârziere în conformitate cu termenii Garanției de rambursare a banilor.
7. Revendicări
Toate reclamațiile trebuie să fie făcute în scris către DHL în termen de treizeci (30) de zile de la data acceptării transportului de către DHL, în caz contrar DHL nu va avea nicio responsabilitate. Pentru fiecare expediere se poate depune o singură cerere de despăgubire, care, dacă este acceptată, va constitui o despăgubire integrală și definitivă pentru toate pierderile sau daunele legate de întreaga cerere.
8. Asigurarea transportului
DHL poate încheia o asigurare pentru pierderi sau daune care să acopere valoarea totală a Transportului, cu condiția ca Expeditorul să fi solicitat DHL în scris, inclusiv prin completarea secțiunii de asigurare din scrisoarea de trăsură sau prin sistemele automate ale DHL, și să plătească prima aplicabilă. Asigurarea transportului nu acoperă pierderile sau daunele indirecte sau pierderile sau daunele cauzate de întârzieri.
9. Circumstanțe independente de voința DHL.
DHL nu este răspunzătoare pentru nicio pierdere sau daună cauzată de circumstanțe care nu pot fi controlate de DHL. Acestea includ, dar nu se limitează la: deteriorarea electrică sau magnetică sau ștergerea imaginilor, datelor sau înregistrărilor electronice sau fotografice; defecte în natura sau caracteristicile transportului, chiar dacă acestea sunt cunoscute de DHL; orice act sau omisiune din partea unei persoane care nu este angajat al DHL sau care nu este sub contract cu DHL, cum ar fi un expeditor, un destinatar, un terț, un vameș sau un alt funcționar guvernamental; atacuri cibernetice din partea unor terți sau alte amenințări legate de securitatea informațiilor; forță majoră, cum ar fi cutremurul, uraganul, furtuna, inundațiile, ceața, războiul, accidentul aerian, embargoul, revolta, epidemia, pandemia, revolta sau greva.
10. Declarațiile, garanțiile și despăgubirile expeditorului.
Expeditorul este de acord să prevină, să apere, să despăgubească și să exonereze DHL și directorii, angajații și agenții săi de orice pretenție de daune care rezultă din nerespectarea de către expeditor a următoarelor declarații și garanții:
- Transportul este acceptabil pentru transport în conformitate cu secțiunea 2 de mai sus,
- Livrarea a fost pregătită în spații sigure de către persoane de încredere și a fost protejată de intervenții neautorizate până în momentul pregătirii, depozitării și livrării către DHL,
- Expeditorul a respectat controalele la export, sancțiunile, legile și reglementările vamale sau alte cerințe și restricții legale aplicabile referitoare la importul, exportul, tranzitul sau transferul bunurilor,
- Expeditorul a declarat la DHL orice produse cu dublă utilizare sau produse militare care necesită autorizație guvernamentală, care sunt incluse în transport,
- Expeditorul a furnizat toate informațiile, autorizațiile, licențele sau alte aprobări guvernamentale și documentația pentru expediere, în conformitate cu legislația aplicabilă, sau conform cerințelor DHL, și certifică faptul că toate informațiile, autorizațiile, licențele sau alte autorizații guvernamentale și documentația furnizate de către expeditor sau agenții săi sunt adevărate, complete și exacte, inclusiv valoarea și descrierea bunurilor și informații despre expeditor și destinatar,
- prin transmiterea datelor cu caracter personal către DHL, expeditorul și-a respectat obligațiile legale de a prelucra și partaja astfel de date, inclusiv prin informarea persoanelor afectate că datele cu caracter personal, inclusiv adresa de e-mail și numărul de telefon mobil al destinatarului, sunt necesare pentru transport, vămuire și livrare.
11. Rutarea
Expeditorul consimte la toate operațiunile de rutare și redirecționare efectuate de DHL, inclusiv la posibilitatea unor opriri intermediare.
12. Legea aplicabilă
Orice litigiu care apare în temeiul sau în legătură cu acești Termeni va fi supus jurisdicției exclusive a instanțelor din țara de origine a Transportului și va fi guvernat de legea țării de origine a Transportului. Expeditorul consimte în mod irevocabil la o astfel de jurisdicție în măsura în care aceasta nu este incompatibilă cu legislația aplicabilă.
13. Valabilitatea dispozițiilor
Nulitatea sau inaplicabilitatea oricărei dispoziții nu afectează valabilitatea sau aplicabilitatea oricărei alte părți din prezentele condiții de transport.